Sunday, December 18, 2011

BABYSITTER :)




okay now nak cerita sikit pasal sorg budak yg bernama
DAMIA






ni mak aku punya kawan punya anak. haha.
aku kan sukaa budak, so aku selalu ajak dia dtg rumah.
lagipun, adik beradik dia semua dkt kg (kelantan) tgh main banjir.
tinggal dia dkt sini kesepian dibelah angin hujan (terabur habis. haha)
lagipun mak dia pregnant, so aku ambik je la tugas mak dia menjadi
BABYSITTER aka IBU TUNGGAL.
budak ni kecik lg, umur 3 tahun mcm tu laa.

so, sorry eh kalau gambar semua kabur, sbb budak ni jenis 
tk boleh duduk diam, mesti nak gerak gerak ! (aish, geget kang. haha)


tapi ayah aku panggil dia OTAK. 
haha. OTAK stands for BOTAK . haha. nak tahu sbb ape.
tgk gamba bawah ni :




damia ni rambut dia nipis, and mcm perang perang
sbb tu laa ayah aku ckp dia tu BOTAK (bila pelat bunyi mcm OTAK)

bila dia dtg rumah aku, tempat first yg dia akan pegi adalah BILIK.
and bilaaa dia jumpa marker , dia akan start main contengconteng

ni la antara HASIL KARYA yg berjaya diterbitkan. HAHA.
serius aku tk tolong weh, dia buat sendiri jee.

so, the next is dia akan teruja bila dgr lagu. HAHA.
kelakar kot muka diaa.


dia macam . WHATHEHECK is this.
dia terus grab then dgr. haha. smpai londehlondeh pipi dia.


amboiih. busy nya hang duk cari lagu.
busy mengalahkan PM. haha.


next bila dia dah puas semaak kan bilik aku, aku akan halau 
keluar bilik. muahaha. dgr mcm kejam kan ?! tapi tk sebenarnya
lepas je keluar dr bilik, aku bg dia makan coklat tau tk !




comot gilaa muka dia. asyik kau je makan kan, 
now turn MR BUNNEY pulaaak


hamboiih. makan kemain kebulur lagi. haha.




aku suruh damia hulurkan sayur tu tp dia sgt laaaah takut !
lastlast aku la jugak , tukang hulur. bila dah penat. aku
campak je dlm KANDANG arnab tu. HAHA.



muka yang comot berserta coklat di pipi.
abaikan aku yg gelap di sana. haha


 okay, now MANDI TIME !
gambar mandi tk kan la nak tunjuk semua kan. haha.
so ni gambar lepas mandi ;





dia menyorok bukan sbb malu tp sbb 
MALAS NAK PAKAI BAJU !
arghhhh. haha. aku mcm BIG MONSTER yg main kejarkejar dlm bilik.


aku rasa dia memang gila kan benda ni. aku tgh bengang
dia boleh lagi dgr lagu ROCK kot. sbb dia menggoyangkan
kepala serta pinggul nya ke kiri dan kanan. haha.



antara kelengkapan bersolek untuk budak kecik :
bedak, losyen, baby oil , sikat, PAMPERS for sure !


amboiih, tu dia DUTA MINYAK PEBERET budakbudak. haha
haaa, tidak dilupa minyak YUYI CAP LIMAU.
(aku tktau eja mcm mana. haha)


tgh bergelut dgn aku sbb dia degil sangat !
erghhhhhhh :/


finally lepas aku tunjuk COKLAT. baru dia nak pakai baju.
memang dasar budak kecik ! haha.

haaaa, dah habis pun laa. sbb lepastu aku tidur. penat ah.
kena kejar, pakai lampin buang lampin, pakai baju,
bagi makan, minum, main ni main tu. haha. pfffffttt =.=
 tk wajar gaji babysitter rendah. ni aku kena buat aduan rakyat ni. haha


No comments:

Post a Comment